20 jūlijs, 2016

Grāmatzīmes

Grāmatu lasīšana ir brīnišķīga nodarbe, taču jāatzīst, ka bieži šo nodarbi iztraucē vai pārtrauc dažādi ikdienas un cilvēka iegribu veidoti apstākļi, kā piemēram, tāds sīkums kā miegs. Un tad nu šajās pauzēs, kad grāmata tiek nolikta malā, ir trīs iespējas kā iegaumēt pēdējās rindkopas atrašanās vietu grāmatā, lai pēcāk lasīšanu turpinātu - grāmatzīme, grāmatas lapu stūru nolocīšana un lapas puses numura iegaumēšana. Mans tētis, piemēram, grāmatzīmes neatzīst kā tādas, viņš saka, ka nav ko niekoties ar papīrīšiem, ja var vienkārši iegaumēt vietu, kurā lasīšana pārtraukta un, ja ar atcerēšanos grūti, var taču palasīt mazliet uz priekšu vai atpakaļ un saprast, kura no rindkopām ir īstā. Savukārt es esmu milzīga grāmatzīmju fane, man šķiet, ka man jau ir izveidojusies tāda mazītiņa grāmatzīmju kolekcija, jo dažkārt pat nespēju izvēlēties, kuru no visām izmantot konkrētajai grāmatai. Un kādā no šādām reizēm iedomājos par citu lasītāju grāmatzīmēm un par to, cik priecīga būtu uzzināt citu lasītāju grāmatzīmju lietošanas vai nelietošanas stāstus. 


Man patīk, ja starp grāmatas lapas pusēm var ielikt kaut ko skaistu, tā, lai grāmatu paņemot rokās, patīkami būtu arī acīm. Lielākoties savas grāmatzīmes gatavoju pati, vadoties pēc radoša noskaņojuma vai internetā nolūkotas idejas, lielākoties izmantoju dažādus jaukus papīra atgriezumus vai filcu. 
Ņemot vērā, ka esmu no personām, kura darot vienu darbu, mīl darīt arī otru, bieži grāmatzīmes top kāda seriāla vai filmas skatīšanās laikā. Nodarbināts gan prāts, gan rokas.

Ja nav noskaņojuma izpausties radoši pašai, tad nesmādēju arī draugu sūtītas pastkartes vai grāmatzīmes, kuras ierodas līdz ar pasūtījumiem no Bookdepository.

Reizēs, kad ir grāmata, bet līdzi nav grāmatzīme, izlīdzos ar to, kas pa rokai - tramvaja talons vai iepirkumu čeks, taču tas ir īslaicīgs risinājums, jo līdzko esmu atpakaļ mājās, arī grāmata iegūst patstāvīgu grāmatzīmi. 


Man patīk ielīst citu grāmatu lasīšanas un to lietošanas paradumos, tāpēc, manuprāt, šis būtu pavisam jauks veids kā to darīt - iepazīt lasītāju caur to grāmatzīmēm. 

Ļoti priecātos, ja izdotos iepazīties ar Norelles, Līgas un Ingas grāmatzīmju lietošanas/ nelietošanas stāstiem un foto. Aicinu arī citus grāmatmīļus padalīties ar saviem grāmatzīmju lietošanas paradumiem. 

3 komentāri:

  1. Paldies par nominēšanu! :) Tuvākajās dienās publicēšu savu rakstiņu par grāmatzīmēm !

    AtbildētDzēst
  2. Jauna, interesanta blogu stafete :)
    Mīļš paldies par nominēšanu tālāk :) Noteikti uztaisīšu rakstu :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. ar nepacietību gaidīšu! :) grāmatu pasaule taču ir bezgalīga, vai ne? :)

      Dzēst