12 decembris, 2015

top 10

pirms vairāk kā gada pa interneta plašumiem un dažādiem blogiem klīda savdabīga grāmatu lasītāju un mīlētāju akcija, kurā cilvēki tika aicināti atcerēties reiz izlasīto un izveidot grāmatu top 10, kurā būtu īpaši nozīmīgas un/vai mīļas grāmatas. 
tolaik es arī tādu topu izveidoju un atceroties par to, vēlējos to atkārtoti aplūkot un sevī izvērtēt vai ir kaut kas mainījies emocijās pret grāmatām. pārskatot šo sarakstu, gan jāsaka, ka mainīt nevēlētos neko, tikai pievienot vēl vienu, kā pievienoto vērtību, - R. Pulkkinena "Patiesība", kas bija valodiska bauda, turklāt, pasakaini savērpta meistarīgā stāstā. tiešām no tām grāmatām, kura ir jālasa un jātur tuvu sev klāt.

tātad, tops. secībai nav īpašas nozīmes, galvenā ir vērtība.

I.ŽOLUDE "Sarkanie bērni."
mans prieks un acuraugs, ne grāmata. šī bija pirmā šīs autores grāmata, kuru izlasīju. un iemīlējos gan viņas izmantotajā valodā, gan viņas prāta veidotajos trikos, kas vijas cauri visām viņas grāmatām, bet šajā man vistīkamāk. es viņu mīlu. elšu, pūšu un kliedzu no sajūsmas! 


I. JANSONE  "Insomnia."
sižets depresīvs, bet toties valoda, kādā grāmata sarakstīta ir pasakaina. mani sajūsmina Jansones un Žoludes prasme spēlēties ar vārdiem, teikumiem. esmu sajūsmā par savādi un garšīgi uzrakstītām grāmatām.


N. SPĀRKS "Piezīmju grāmatiņa."
lasīta pašā padsmitgadnieces plaukumā un izlasīta vienas nakts laikā, raudot kā trakai un asaras slaukot segas pārvalka stūros. tieši tāpēc tik būtiska. 


S. DŽ. VOTSONS "Pirms es aizeju gulēt."
grāmata tika izlasīta pavisam nesen un bija kā apliecinājums tam, ka cilvēkiem ticēt nedrīkst. veiksmīgi uzrakstīts romāns, kurš pēc tam liek aizdomāties par to, ka nekad un nekur nevar zināt, kurš un kā tevi vēlas apčakarēt. 


M. GĪLIHS "Apskāviens."
grāmata par dīvaini, kurš strādā morgā un viņa jūtīgo emocionālo un visu citu pasauli. skaista un ērmota grāmata, bet pasakaina savā dīvainībā, viena no "obligāti jāizlasa atkārtoti" saraksta. 


S. KINGS "Zvēru kapiņi."
grāmata - iepazīšanās ar Kingu un šausmu pasauli. pirms tikšanās ar šo grāmatu, lielākoties lasīju visādus pusmīlas romānus, līdz divdesmit gadu vecumā tiku ierauta Kinga maģiskajā pasaulē. grāmata liek saprast, ka labāk kā skatīties šausmas filmās, ir pašai tās izdomāt lasot. 


DŽ. D. SELINDŽERS "Uz kraujas rudzu laukā."
viena no pirmajām reizēm, kad smējos kā kutināta, lasot grāmatu. iespējams, ja tagad pārlasītu, arī savus smieklus pārdomātu, bet man joprojām ir saglabājusies ļoti saulaina sajūta saistībā ar šo grāmatu. 


N. GOLDBERGA "Rakstīt par būtisko."
kad man šo grāmatu uzdāvināja, pirmās pāris nedēļas vazāju to sev līdzi jebkur, kur devos, turklāt, ne tikai pārnēsājot to, bet arī pārlasot.
ar šo grāmatu es aizsāku arī savu brīvā dabā lasītājas karjeru un ar šo grāmatu joprojām uzturu siltas attiecības. šī grāmata dod ticību, ka es kādreiz uzrakstīšu pati savu grāmatu. ļoti par to ceru. 


H. MURAKAMI "Uz dienvidiem no robežas, uz rietumiem no saules."
mana pirmā iepazīšanās ar Murakami pārauga mīlestībā. patīk tik ļoti, ka ļoti. viņš pats nezina, par ko raksta, bet raksta par to pārdomāti, pārliecināti un pietiekami īpatnēji, lai es būtu sajūsmā.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru