14 aprīlis, 2018

Izsvītrotie, Stefans Anhems

Visbiežāk ar kriminālromāniem ir iespējami divi varianti – vai nu es izrādos attapīgāka, nekā autors ir gaidījis, vai arī autoram izdodas mani tā "apčakarēt", ka palieku mēma no neparedzētajiem notikumu pavērsieniem. Romāna "Izsvītrotie" autors Stefans Anhems noteikti bija pārliecināts, ka viņa romānu lasīs jau samērā rūdīts lasītājs. Viņš pie sava romāna bija no sirds piestrādājis un man tas baigi patīk. Tepat vēlos izteikt komplimentu arī romāna tulkotājai no zviedru valodas  – Ievai Lešinskai, teksts plūstošs un brīnišķīgs, nebija neviena cinīša, uz kura paklupt. 

Nu tātad. Izmeklētājs Fabians Risks, pēc tam, kad ir sataisījis nepatikšanas savā iepriekšējā darbavietā, izlemj atgriezties uz dzīvi bērnības pilsētā. Iecerējis baudīt atvaļinājumu, pirms atgriezties darbā, taču, kas gan ļaus atpūsties, ja pilsētā kāds izlēmis pamazām vienu aiz otra slepkavot savus klasesbiedrus .. Fabians Risks nebūtu Fabians, ja neizlemtu iesaistīties noziegumu izmeklēšanā, vēl jo vairāk pēc tam, kad atklājas, ka nogalinātie ir viņa klasesbiedri .. Un jau pie pirmajām romāna lapas pusēm rodas jautājums – vai tiešām tiks nogalināta visa klase? Kāpēc? 

Šis romāns bija tiešām foršs piedzīvojums, kurš bija pilns ar aizdomām, spriedzi, viltu un visādiem pagātnes noslēpumiem. Kriminālromāns kā smalka mežģīne, katrs sīkumiņš rūpīgi iztamborēts, neviena lieka rotājuma. 
Ir protams man arī pāris lietas, kuras es tomēr līdz galam nespēju autoram piedot, taču uz visas lieliskās grāmatas fona pieļauju, ka tie ir tikai sīkumi, no kuriem man ir viena tāda pietiekami laba atziņa - vienaldzība var beigties ar nāvi, pašam to neapjaušot. 
Galvenā varoņa Fabiana attiecības ar paša ģimeni man šķiet tādas apšaubāmas, jo nav skaidrs, kā var vairākas dienas nesarunāties ar savu pusaudžu dēlu, tāpat arī visa tā "neviens neatceras kā izskatas klasesbiedrs" lieta. Taču tie tiešām ir tikai sīkumi, jo romāns ir aizraujošs no pirmās lapas līdz pat pēdējai. Tik aizraujošs, ka vēl esot grāmatai tikai pusē, jau biju paguvusi to izreklamēt pāris lasošiem draugiem un tagad jau mana grāmata dodas aizraujošā ceļojumā pie maniem draugiem, citiem entuziastiskiem lasītājiem. Jo šis tiešām ir kriminālromāns, ar kuru jādalās.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru